Hemma

Hej alla.

Nu är jag hemma efter 3 dagar på ljusterö utan tv eller data, fast med en stereo iaf.. Så man kunde lyssna på Bandit.
 Jag sover i ett eget hus där..  väldigt skönt att få vara ensam och så.
Jag har också åkt skidor väldigt mkt.. Långfärdsskidor då..   Igår åkte vi ca 10 km på isen.. Fy fan vad jobbigt det var! Alldeles svettig och flåsig efteråt..  Nu har jag tränigsvärk i benen efter både ridning och skidor.. Eftersom att jag inte har rört mig så mkt under januari  månad. 
 
Isen i marumsviken var ca 45 cm tjock och jag har haft så tråkigt under dom här dagarna att jag till och med fick nöja mig med att fiska utan några resultat.. och titta på några killar som jag mötte i somras åka snöskoter och fyrhjuling.. Det såg faktiskt jätte kul ut.
 Jag har faktiskt inte gjort något speciellet dom här dagarna..  Jag ska ladda upp några bilder från isen men jag måste skicka dom till en annan mobiltelefon för att sedan lägga in dom på datan.. Jag kan nämligen inte lägga in bilder till datan från min nuvarade cp mobil! Så jävla jobbigt..! Och det gör det även jobbigt att bildblogga.

Aja, nu snart ska jag åka till stallet som vanligt..  Maria har insläppet igen. Det har hon faktiskt varje måndag, onsdag och torsdag som jag är i stallet.  Hon har även helgen.. Och då tilldelas man med äran att sopa trappan, sopa bron, och under bron, städa toaletten, städa på skåpen och vasken.. Och en massa skit..  Och även alla pass, morgonfodring kl 06, utsläpp kl 08, lunch kl 11, insläpp kl 16:30 och nattningen kl 21..  Och det gör man både lördag och söndag.
Men jag ska iaf kanske ta hennes lunch på lördagen. 
  På Tisdag blir det grönt kort kurs för mig och Maria.. Aa.. Man får en liten klump ihalsen.. eftersom att det ska vara en massa prov o allt.. fast jag kan tänka mig att det är lite lättare att komma ihåg man ska köra på en tävlingsbana än en massa Pi delat med 17 gånger 800 är .. Haha x)

Aja.. Nu har jag skrivit av mig lite.. Vi får se när bilderna från Ljusterö kommer in..

Bye Bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0