Skånsta Ridhus

Hej, igår var jag och Maria med Pinto på skånsta ridhus för att jag skulle få rida honom lite och att han behöver lite träning... Och han är faktiskt snällare med mig på ryggen än Maria.. Han sparkade bakut en gång o bockade några gånger.. Men när jag försökte få honom att bocka mer så nääh då... då skulle han inte bocka.. 
 Men tempot var bra.. Det gick fort fort fort hela tiden.. Jätte duktig!
Förutom att han tycker det är jobbigt att trava fort och med långa steg.. för då börjar han galoppera istället.. och det får han inte göra...
 Vi anmälde oss också till Pay and Jump som ska vara på skånsta den 14 mars.. Maria ska hoppa 60, 70cm.. Vi får se om jag också ska hoppa.. Men jag vet inte om jag orkar.. Jag har träningsvärk efter igår.. Jag har nämligen inte ridit på ca 1 månad innan dess..
Vi anmälde oss också till grönt kort kurs...  Jag ska ju få börja tävla lokal hoppning med Pinto.
 Sen fick jag också reda på att Pinto inte hette Pinto innan han kom till Maria.. Utan han hette Techno!  FYY VAD FULT!!¨

Aja.. Till idag.. Jag ska åka hem till min Farmor och Farfar.. och vara där tills på Onsdag..
Vi ska åka skidor o fiska och lite sånt.. Fast jag kommer väl mest äta godis o åka skidor.. Och hålla på med Tigerii, deras katt som vi rädda när hon var liten..
 
Imorgon: En ny mäklare kommer o tittar på vårat hus.. hoppas inte han får det sålt, jag vill så gärna vara kvar här..

Framtiden: Om vi flyttar ska jag få låna två stycken shettisar som jag ska få köra ovs..
 Vad jag vet om dom två shettisarna är att dom är Isabell / fux färgade.. Dom är hingstar.. och dom är ridna och körda..
 och jätte snälla.. Jaah Kul.. Men jag stannar faktiskt hellre kvar hos min lilla Pinto.

Amber.
Jag kände att jag behövde ladda upp en blid också,, Hehe.. Men jag har inte så  många bilder eftersom att datan kraschade här om månaden..
Aja, här är en bild av Amber.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0